Sohbet Web Sitemi Iyi mi Geliştiririm

Web siteniz istediğiniz neticeleri üretmediğinde, internet sayfası ziyaretçileri  ile  dönüşüm içinde bir tür problem olabilir. Sohbet bu problemi düzeltin, daha çok etkileşim ve daha yüksek bir dönüşüm oranı görmüş olacaksınız, değil mi?

Web sitenizi iyi mi geliştirebileceğinizle ilgili yazılmış içeriklerin bir çok, sitenizi geliştirmek için bir sürü genel ipucu sunar. Ve elbet, bir tek birkaç minik değişim yapabileceğiniz ve dönüşüm oranınızı köktencilik bir halde artırabileceğiniz fikrine kati bir albeni var.

Fakat herhangi bir gerçek ilerleme sağlamak için, bir adım geri götür ve ne teşhis edilmesi gerekir aslına bakarsak  sitenize ilk yanlış. Google Analytics benzer biçimde öteki internet sayfası çözümleme araçlarıyla beraber kullanılan ısı haritaları ve oturum kayıtları, bunu yapmanın en iyi yoludur.

Web sitenizi geliştirmenize ve daha çok dönüşüm elde etmenize destek olmak için Google Analytics’i ısı haritası raporlarıyla iyi mi kullanacağımızı en yaygın 3 problemi kolayca tespit edip düzeltmek için paylaşıyoruz:

Web Sitesi Sorunlarını Heatmap ile Teşhis Etme

Bir çok vakit pazarlamacıları internet sayfalarını tekrardan incelemeye yönlendiren temel bir problem vardır: düşük bir dönüşüm oranı. Internet sayfası genel olarak yeterince yüksek bir oranda dönüştürülemiyorsa, çoğu zaman şeylere bakmanız ihtiyaç duyulan iyi bir ipucu.

1. Adım: İdeal Dönüşüm Yolunuzu Haritalayın

Birçok pazarlamacı için bu, düşük bir dönüşüm oranı gösteren tek tek web sayfalarını incelemek anlamına gelir. Sohbet odaları bu yaklaşımla ilgili problem, dönüşümün bir seyahat olması ve ihtimaller içinde satışların bir açılış sayfasına bakarak sıfırdan 100’e çıkmamasıdır.

Dönüşüm Oranı Uzmanı JL Neilsen, “Problem kendini çeşitli şekillerde gösteriyor” dedi. “Fena dönüşüme yol açan sürtünme noktası, huninin başlangıcında, aralarında bir yerde yada son adımda olabilir. Anahtar, yolculuğu takip etmektir. ”

Bundan dolayı internet sayfası sorunlarını teşhis etmek, tüm alıcının yolculuğuna bakmak  ve ziyaretçilerin, onlar için aklınızdaki alıcının yolculuğundan nerede ayrıldığını belirlemek anlamına gelir .

2. Adım: Kullananların Sürtünme Noktalarını Gerçekte Aldıkları ve Tanımladığı Yollara Bakın

 Kullananların sitenizde iyi mi gezinmesini istediğinizi öğrendikten sonrasında , gerçekte iyi mi  hareket ettiklerini görmek için Google Analytics ” Davranış Akışı ” raporunu kullanabilirsiniz .

Davranış Akışı, kullananların web sitenizde izledikleri genel yolu izah edebilir. Ek olarak, kullananların siteden ayrılmış olduğu yada kendileri için belirlediğiniz yoldan saptığı yaygın bırakma sayfalarını belirlemenize destek olabilir.

Mesela, belirli bir açılış sayfasının oldukca fazla kesintiye niçin bulunduğunu görebilirsiniz. Kısaca olabilir  sayfası iyi dönüşüm için optimize edilmediği anlamına gelir. Sadece bu, kullanıcıları bu sayfaya yönlendiren reklam kopyasının doğru kullanıcıları çekmediği yada açılış sayfasında bulacakları için doğru beklentiler belirlemediği anlamına da gelebilir.

Adım 3: Probleminin Kalbine ulaşmak için Heatmap – ve Öteki Testleri Çalıştırın

Tipik kullanıcı akışının ideal yolunuzdan saptığı her yerde, sohbet odası bu ısı haritaları ve oturum kayıtları dahil ek testler yapmak için iyi bir sayfayı temsil eder. Eğer bakmış olduğunuzda Şimdi, ısı haritası raporunda  bu sayfa için, size özgü o sayfanın hedefi bağlamında bunu yorumlayabilir ve  nerede genel yolculuğun içinde oturur.

Isı haritaları, bir web sayfasının değişik bölümlerindeki tıklama davranışının sıklığını gösterir.

Peşinden, ısı haritası raporunuz, kullananların gerçek tıklama davranışının o yolculuktan nerede ayrıldığını söyleyebilir ve nedenini belirlemenize destek olabilir.

Isı eşleme için Crazy Egg kullanıyorsanız , verileri daha da detaylı bir şekilde incelemek için ek raporlar ( Kaydırma Haritası , Konfeti , Yer Paylaşımı ve Sıralama Raporları dahil ) kullanabilirsiniz. İdeal yolu takip etmeyen kullanıcılar için aşağıdaki benzer biçimde temel soruları cevaplayabilirsiniz:

  • Nereden geliyorlar (yönlendirme kaynağına bakılırsa)?
  • Ortak bir coğrafi bölge yada ülkede mi bulunuyorlar?
  • Mevcut müşterileri içeriyorlar mı (hesaplarına giriş yapmış olanlar)?
  • Daha ilkin web sitenize gittiler mi yoksa yeni kullanıcılar mı?
  • Sitenize belirli bir cihazdan yada işletim sisteminden (OS) erişiyorlar mı?
  • Sitenize yönlendiren arama terimlerini kullanıyorlar mı?

Yukarıdaki örneğimizi kullanarak, reklam kopyanız sorunsa, söz mevzusu PPC kampanyasından gelen kullanıcılardan oldukca azca tıklama görürsünüz. Ters yönde, kullananların sitenizden sayfadan yüksek oranda çıkan mobil cihazlardan eriştiğini görebilirsiniz; bu, söz mevzusu sayfanın mobil sürümünde bir tasarım yada işlevsellik problemi olabileceğini söyler.

Problem # 1: Harekete Geçirici Mesajlarda (CTA) Düşük Tıklama Oranı (TO)

CTA’larda düşük tıklama oranı, müşterilerimizin web sitelerinden duyduğumuz en yaygın sorundur. Kısacası, bu, kullanıcıları açılış sayfasına yönlendirdiğiniz anlamına gelir, sadece istedikleri yeri tıklamazlar.

Iyi mi Belirlenir

Açılış sayfanız için bir ısı haritası raporuna bakmış olduğunuzda, ideal olarak CTA’nızda sarı yada beyaz görmek istersiniz. Mavi görüyorsanız yada asla renk görmüyorsanız, bu öğeye oldukca azca kişinin tıkladığını söyler.

Bu ekran görüntüsünde, CTA düğmesinin oldukca fazla tıklama almadığını görebiliriz.

Iyi mi düzeltilir?

Harekete geçirici mesajlarınızda düşük TO’yu düzeltmeden ilkin, temel sebebi anlamanız gerekir.  İnsanlar niçin tıklamıyor?

  • İlk olarak,  boyutlardan herhangi birinin düşük TO’yu açıklayıp açıklayamayacağını görmek için çözümleme raporunuza bakın. Mesela, TO’nun yönlendirme trafiği için bilhassa düşük bulunduğunu, sadece e-posta ve SEO trafiği için daha yüksek bulunduğunu görebilirsiniz.
  • Orada bir niçin bulamazsanız Scrollmap Raporunuza bir göz atın . Bu rapor, CTA’nızın bir çok insanoğlunun kaydırdığından oldukca daha aşağıda olup olmadığını görmenize destek olabilir. Durum buysa, çözüm sayfada yukarı taşımak kadar kolay olabilir.
  • Kaydırma derinliği de problem değilse, CTA’daki değişimleri kontrol etmeye başlayabilirsiniz. Değişik kopya, renk, tasarım ve yerleşimi kontrol edin; peşinden bu değişikliklerin CTA’nızın tıklama davranışını iyi mi etkilediğini görmek için “after” ısı haritalarını çalıştırın.

Problem # 2: Formlarda Düşük Tamamlanma Oranı

Ziyaretçiler web sitenizdeki bir formu doldurmaya başladığında, sadece formu bitirip göndermediklerinde, biçim doldurma oranının düşük bulunduğunu görürsünüz. Chat odası bu, formun kendisinde bir problem bulunduğunu gösterir. Adım atmak için yeterince zorlandılar, sadece bir şey bitirmelerini engelledi.

Iyi mi Belirlenir

 Sayfa için Yerleşim Raporunuza bakmış olduğunuzda, kullananların biçim eklemek için tıklayabilecekleri her biçim alanı için bir (+) düğmesi görürsünüz. Genişleterek  , formu başlatan şahıs sayısını görebilir ve her alanı tıklayabilirsiniz. Sonrasında bu sayıyı kaç kullanıcının formu doldurduğuna yada gönderdiğine bakılırsa tartabilirsiniz.

Iyi mi düzeltilir?

Internet sayfası ziyaretçilerinin bir formu doldurmaya başlamasının başlıca sebebi, formun ziyaretçinin doldurmak istediklerinden daha çok data istemesidir. Bunun sebebi, formun oldukca uzun yada ilgili olması yada ziyaretçilerin karşılığında kafi kıymet elde ettiklerini hissetmedikleri anlamına gelebilir.

Bu yüzden kontrol etmeniz ihtiyaç duyulan iki ana çözüm var:

  •  Ihtimaller içinde satışlardan hakikaten hangi bilgilere ihtiyacınız bulunduğunu düşünün , sonrasında formdan mümkün olduğunca oldukca kati. Ne kadar azca data istersiniz ve ne kadar azca alan doldurursa, kullanıcılar ve dönüşüm içinde o denli azca sürtünme olur.
  • Informasyon karşılığında kıymetli bir şey sunun. Bu tipik geçitli içerik yaklaşımıdır. Kullanıcılarınızın kıymet verdiği bir şey sunarsanız (mesela, bir eğitim rehberi), formu doldurup dönüştürmek için daha çok teşviki vardır.

Bu değişikliklerden birini yada her ikisini yaptıktan sonrasında  , değişikliklerin biçim tamamlama oranını iyi mi etkilediğini seyretmek için tertipli olarak art arda Bindirme Raporları çalıştırabilirsiniz .

Problem # 3: Yüksek Çıkış Oranı

Ziyaretçiler web sitenizden tamamen ayrılarak bir sayfadan çıktığında, buna “çıkış sayfası” denir – başka bir deyişle, belirli bir oturumda son görüntüledikleri sayfa. Bir sayfa bilhassa yüksek bir çıkış oranına haiz olduğunda, kullanıcılara ekosisteminizde kalma mevzusunda net (yada yeterince zorlayıcı) bir adım atmadığınızı izah edebilir.

Iyi mi Belirlenir

Kendi Google Analytics  için girip, gezinmek hesap Davranış> Site İçeriği> Çıkış Sayfalar . Burada, ayarlanan vakit aralığınızdaki toplam çıkışların genel bir görünümünü ve web sitenizin her sayfası için çıkış sayısının ve çıkış oranının bir dökümünü görmüş olacaksınız.

Iyi mi düzeltilir?

Yüksek çıkış oranları birkaç değişik sorundan kaynaklanabilir, bundan dolayı altta yatan probleminin belirlenmesi ilk adımdır. Isı haritaları kullanarak soruna yaklaşmanın birkaç değişik yolu vardır:

  • Geleneksel ısı haritası raporu, kullananların başka bir yere tıklayıp dikkati dağıtıp dağıtmadığını izah edebilir. Mesela, içeriğinizin üstünde üçüncü taraf reklamları var ise, ziyaretçiler bu reklamları tıklayarak sitenizden çıkabilir.
  • Daha da detaylı olmak için Sıralama Raporumuz  , ziyaretçilerin belirli bir açılış sayfasından ayrıldıktan sonrasında gittikleri her URL’yi listeleyerek bu kişilerin nereye gittiğini açıklayabilir.

Kullananların sayfanızdan çıktıklarında nereye gittiklerini anladıktan sonrasında, bu davranışı değiştirebilmek için değişim yapabileceğiniz alanları görmek daha kolaydır.

Mesela, kullanıcılar blog yayınlarınızdaki harici bağlantılara tıklar ve oradan internet adresinden çıkarlarsa, bu bağlantıları yeni bir sekmede yada pencerede açılacak şekilde ayarlamayı düşünebilirsiniz; böylece kullanıcılar yayını okumayı bitirmeden ilkin kesintiye uğramaz yada yönlendirilmezler. .

Web Sitenizi Zekice Geliştirin

Daha yüksek bir dönüşüm oranı, daha düşük çıkış oranı ve daha çok biçim içeren daha iyi bir internet sayfası oluşturmak , duvara bir sürü yarım pişmiş çözüm atmak ve en iyisini ummakla ilgili değildir.

Geri adım atıp sorunlu açılış sayfalarınızı ideal kullanıcı yolculuğunuz kapsamında çözümleme ederek, web sitenizi genel olarak iyileştirmeye yönelik daha bilgili (ve etkili) adımlar atabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir