Sohbet Odası İngilizce telefonda iyi mi konuşulur

Çağdaş teknoloji, dünyadaki beraberce anında sohbet odası yazışma oluşturmak için size çeşitli ergonomik araçlar (sohbet, video, e-posta vb.) Sunar. Ve en iyisi, parasız.  Bu, telefon görüşmelerinin daha azca mühim hale geldiği anlamına gelmez. İngilizce telefon görüşmesi yapmak hakkaten zor bir iş. Durumu akıcı ve anında çözmeniz gerekiyor. Kimi zaman ses fena olabilir, güçlük seviyesini arttırır. Birisiyle karşı karşıya konuşurken, sözlükteki hareketleri kullanabilir yada kelimeleri arayabilirsiniz. Sohbet ederken, simültane tercüme için çevrimiçi çevirmen kullanabilirsiniz. Evvelde hazırlanırsanız, büyük zorluklarınız olmaz ve hedefinize ulaşırsınız.  Bu derste, İngilizce bir telefon görüşmesi yaparken hangi ifadelerin en sık kullanıldığını öğreneceksiniz . Yakında bunun o denli karmaşık olmadığını anlayacaksınız.  Hazır mısın?

İngilizce bir chat odası telefon görüşmesi iyi mi cevaplanır Telefona yanıt verdiğimizde çoğu zaman “ Merhaba” diyoruz . Sadece bir ofiste çalışıyorsanız, karşılama daha resmi olmalıdır. Genel olarak, ilkin firmanın adını, arkasından adınızı ve nazik bir ifadeyi belirtmelisiniz, mesela: Bu Jenny konuşuyor. Size iyi mi yardım edebilirim? – Iyi sabahlar. Bu John konuşuyor. Size yardım edebilir miyim? – Merhaba? Size iyi mi yardım edebilirim.

Birini sormak Diyelim ki buluşma almak yada bir toplantı planlamak için arama yapıyorsunuz :

– Iyi sabahlar. Susan ile konuşabilir miyim lütfen? –

Merhaba. Bay Johnson’la konuşmak isterim, lütfen.

Tanıdığınız birini arıyorsanız daha gayri resmi bir dil kullanabilirsiniz:

– Patricia içerde mi? –

Merhaba. Lilly. Jessica içeride mi?

– Merhaba. Bu Tom. Patricia orada mı? Şahıs uygun değilse şunları söyleyebilirsiniz:

– Üzgünüm. Şu anda uygun değil.

Birini beklemeye alma yada aramayı sohbet aktarma Asla beklemeye aldınız mı? Bir şirketi ararsınız ve bir şarkı yada reklam dinlemelisiniz. Sonrasında yalnız “Sorununuzu çözerken hatta kalınca” yada “Operatörlerimiz meşgul” demek için yanıt verirler. Lütfen birkaç dakika daha bekleyin ”. Kimse beklemeyi sevmez, değil mi? Fakat iyi mi söyleyeceğimizi öğreneceğiz. Gayri resmi bir davet ise, şunu söyleyebilirsiniz: – Tut. – Bir saniye bekle. – Bir dakika, lütfen. Bir şirketi arıyorsanız, daha resmi bir dil duyarsınız: – Bir saniye lütfen. – Bir dakika bekler misin lütfen? – Tuttuğun için teşekkürler. Davet başka bir dahili aktarma edilmesi gerekiyorsa, ifade kullanmalıdır vasıtasıyla put (aktarma) – Seni bırakayım. – Bir dakika. Aramanızı aktarma edeceğim.

Affedersiniz, anlamıyorum Bir ihtimal öteki şahıs oldukca süratli konuşur yada ses kalitesi düşüktür. Bu durumda, aşağıdaki ifadeleri tavsiye ederiz: – Affedersiniz, anlamıyorum. – Lütfen yine edebilir misiniz? – Üzgünüm. Lütfen konuşabilirmisin? – Daha yavaş konuşur musunuz, lütfen?

Bildiri bırakın

Bir ihtimal sohbet odaları konuşmak istediğiniz şahıs uygun değildir. Eğer öyleyse, bir bildiri bırakıp sizi geri aramasını isteyebilirsiniz. – Üzgünüm. Şu anda uygun değil. Bir bildiri bırakmak ister misiniz? – Lütfen aradığımı söyle. – Lütfen ondan sonra arayacağımı söyle. – Lütfen beni geri aramasını söyle.

Allah’a emanet ol Hayatta kaldın ve telefon görüşmesi yapmayı başardın. Geriye yalnız elveda demek. Bunu yapmak için aşağıdaki ifadeleri kullanabilirsiniz: – Bugün sana yardım edebileceğim başka bir şey var mı? – Aradığınız için teşekkürler. – Yardımın için teşekkürler.

Örnekler Telefon görüşmesi halletmeye hazır mısınız? En azından şimdi ergonomik yapma araçlarına sahipsiniz. Birkaç örneğe bakalım. Resmi ve gayri resmi sohbetler arasındaki farklılıklara bakın. Örnek İngilizce telefon görüşmesi (resmi) A: ABA İngilizce Şirketi. Jane konuşuyor. Size iyi mi yardım edebilirim? B: Iyi sabahlar. Frank ile konuşabilir miyim lütfen? C: Üzgünüm. Şu anda uygun değil. Bir bildiri bırakmak ister misiniz? B: Evet, lütfen. Ondan sonra arayacağımı söyle. C: Tamam. Ona bildiri vereceğim. Size destek olabileceğim başka bir şey var mı? B: Hayır. Yardımınız için teşekkürler. C: Rica ederim. İyi günler dilerim.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir