COVID-19 sebebiyle ortalama TBM’ler düştü

Sohbet odası bazı endüstriler, reklam rekabeti azaldıkça düşük TBM’ler fark etmektedir. Özellikle, restorancılar hizmet ve hizmet sunumlarını sınırlandırdıkları için hem arama hem de görüntülü reklamlarda ortalama TBM’lerin çok altındadır.

Bu arada, pek çok profesyonel hizmet (B2B, Emlak, Hukuk, Sağlık ve Tıp), potansiyel müşterileri çevrimiçi ve evde daha fazla zaman harcadıkları için pazarları dijital varlıklarına giderek daha fazla bağımlı hale geldiğinden, rekabetin arttığını fark ediyor.

COVID-19 sırasında etkilenen ortalama CVR’ler

Ne yazık ki, birçok küçük işletme yeni müşterileri daha önce olduğu gibi işletemez veya dönüştüremez. Chat odası mart ortasında, yerel reklamverenlerin en çok mücadele ettiğini gördük ve birçoğu ücretli reklamlarıyla önemli ölçüde daha düşük bir CVR fark etti.

Ancak birçoğu, müşterileri çevrimiçi dönüştürmek için pivot ve daha iyi yollar bulabildi. Örneğin, lokantaların evlerinin önünde daha az yemek yiyebilir veya hiç yemek yiyemezler, ancak önceden sipariş ve temassız teslimat için daha fazla sipariş verdikçe, bu lokantaları bir ay önce olduğundan daha etkili bir şekilde çevrimiçi olarak dönüştürüyorlar. Benzer şekilde, daha az insan pandemi sırasında şahsen bir araba bayisini ziyaret etmeye istekli olduğundan, birçok otomotiv reklamvereni envanterlerini ve açık artırmalarını çevrimiçi olarak sergilemeye ayarlanmıştır.

Ortalama EBM’ler COVID-19 sırasında ağa göre değişir

Çevrimiçi reklamcılık son birkaç hafta içinde hızlı bir şekilde değişti ve geçtiğimiz yıllarda geliştiğini gördüğümüz trendlerin birçoğu son zamanlarda tersine döndü. Birdenbire yeni aramalar SERP’ye hâkim oluyor, kullanıcılar daha sonra çevrimiçi kalıyor ve mobil trafik azalıyor.

Ancak aynı anda, birçok reklamveren Bing, Google Görüntülü Reklamcılık ve Facebook’ta ağlar arasında artan trafiği ayarlıyor ve buluyor.

COVID-19 sırasında ortalama günlük bütçeler azaldı

Genel olarak, her büyüklükteki işletme bu belirsizlik döneminde reklam bütçelerini düşürmektedir. Sohbet ancak belirsizlik karşısında bile, reklamverenler daha küçük bir günlük bütçeyle başarı elde ediyor. Özellikle, ağlarda reklam verenler kampanyalarını, en düşük asılı meyveyi en düşük maliyetle verimli bir şekilde yakalamak için optimize edebilirler.

Teknoloji (Bilgisayarlar ve Tüketici Elektroniği ve İnternet ve Telekom) sektörleri, yakın zamanda büyüyen hacmi çevrimiçi olarak yakalamak için kampanya harcamalarını artırdı. Seyahat ve Turizm reklamverenleri, yalnızca daha sonraki rezervasyonları almayı umduklarından bütçelerini önemli ölçüde azaltmıştır. 

Bu kriterler ne anlama geliyor?

Koronavirüs salgını, iş yapma ve günlük yaşamımızı sürdürme şeklimizi değiştiriyor. Davranışlarımız değiştikçe, reklam kampanyalarımız da değişmelidir. Akıllı reklamverenler bu değişen normlara tepki gösterebilir ve PPC hesaplarını çevik kalacak şekilde ayarlayabilir. Güvende kalın ve sosyal mesafeyi uygulayın. İçeri takılı kalırken, PPC hesaplarınıza ve WordStream bloguna göz atın. Sohbet odaları kampanyalarınızı hızla değişen bu zamanlarda en iyi şekilde ayarlamak için düzenli olarak yeni veriler ve stratejiler yayınlayacağız.

Veri kaynakları

Bu rapor, 16 Mart – 31 Mart tarihleri ​​arasında Google Ads ve Microsoft Advertising’de reklam veren tüm sektörlerdeki ABD merkezli 15.759 WordStream müşteri hesabına dayanmaktadır. Her sektör, en az 150 benzersiz etkin müşteri içerir. En az 1 tıklama veya dönüşüm kaydetmeyen hesaplar bu rakamlardan çıkarılır. Düşük kullanımlı endüstrilerde alışveriş ağı verileri atlanmıştır. Ortalama rakamlar, aykırı değerlerin açıklanması için ortalama rakamlardır. Tüm para birimi değerleri USD cinsinden kaydedilir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir